Objavte tajomstvo hudobného vzdelávania  detí!

Metóda, ktorá zmení váš prístup

k výučbe hudby navždy!

Predstavte si, že  sa zúfalo snažíte udržať pozornosť svojich detí.

Hľadáte nové a zaujímavé spôsoby, ako ich zapojiť do výučby, ale nič nezaberá.

Deti sú znudené, nepozorné a nezaujímajú sa o hudbu.

Tento problém nielenže ovplyvňuje kvalitu výučby, ale aj vašu motiváciu a chuť učiť.

Navyše, niektorí žiaci majú poruchy učenia alebo problémy s koncentráciou, čo ešte viac sťažuje celý proces

 

Máme pre vás riešenie, ktoré sa volá Muzikograma!

Neveríte?

Toto je kratučká ukážka:

Muzikograma otvára detským srdciam nový svet zvuku a prebúdza v nich lásku k hudbe.

 

Táto inovatívna metóda podnecuje detskú aktivitu, pozornosť, aj tvorivé schopnosti a prináša rad výhod:

  • pri každej časti lekcie deti prežívajú emocionálny zážitok z hudby
  • výber hudby je zaujímavý, rôznorodý a vhodný pre deti
  • obohatí hudobnú oblasť detí o rytmické cítenie, pulz a melódiu
  • deti získajú citlivosť pre tempo a rytmus
  • vhodný a zaujímavý výber skladieb možno využiť aj v iných oblastiach hudobnej kultúry
  • možno aplikovať na počúvanie, rytmizovanie na rytmických nástrojoch, spievanie, tancovanie a dokonca na vytvorenie jednoduchých choreografií detských tancov
  • obohatí váš zásobník skladieb a piesní
  • prepojenie s rukou - práca s grafomotorikou
  • dá sa využiť pre všetky vekové skupiny žiakov nielen na hodinách hudobnej výchovy, ale pomôže aj pri práci so žiakmi, ktorí majú poruchy učenia a problémy s koncentráciou

____________________________________________________________________

A to nie je všetko!

Vďaka Muzikograme môžete efektívne prepájať mozgové hemisféry.

Aktivácia Ľavej hemisféry

  • používa logiku
  • zameriava sa na detaily
  • pracuje s faktami
  • pracuje s pravidlami
  • pozná slová a jazyk
  • rozpoznáva názvy objektov
  • vníma minulosť a súčasnosť
  • vyhľadáva pravidlá
  • dáva prednosť matematike
  • vníma poznatky
  • ide jej o bezpečie
  • je realista

Aktivácia Pravej hemisféry

  • používa pocity
  • zameriava sa na obecnosť
  • pracuje s predstavami
  • pracuje so súvislosťami
  • pozná symboly a obrazy
  • rozpoznáva funkciu objektov
  • vníma súčasnosť a budúcnosť
  • vyhľadáva možnosti
  • dáva prednosť filozofii a umeniu
  • vníma význam
  • ide do rizika
  • je idealista

 Harmonizácia obidvoch mozgových hemisfér má

priaznivý vplyv na psychomotorický vývoj detí:

  • lepšie fungovanie mozgu
  • lepšia sústredenosť
  • lepšie myslenie
  • zlepšenie rečových schopností, správnej artikulácie a výslovnosti
  • pomáha rozvíjať motorické zručnosti
  • pomáha zlepšovať rovnováhu
  • odreagovanie sa od problémov a úľava od stresu
  • aktivácia umenia, kreativity, predstavivosti a intuície

V online klube Muzikograma máme pre vás pripravených 6 modulov:

1. modul: Základné princípy muzikogramy 01

V prvom module pochopíte základy prepojenia grafických obrázkov a melódie.

  • Lekcia 1: Dlhé a krátke tóny - rozlíšenie dĺžky tónov
  • Lekcia 2: Vysoké a nízke tóny - vnímanie frekvenčných rozdielov
  • Lekcia 3: Do kopčeka a späť - postupné stúpanie a klesanie
  • Lekcia 4: Prechádzka v lese - rytmické vnímanie
  • Lekcia 5: Kľudná nálada - kombinácia dvoch krátkych tónov a jedného dlhého

 

Krátka ukážka ... Do kopčeka a späť - aktivácia Ľavej hemisféry

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

2. modul: Základné princípy muzikogramy 02

V druhom module sa zoznámite s rytmickým delením a zmenou tempa.

  • Lekcia 1: Večerný vánok - striedanie štvrťových a osminových tónov
  • Lekcia 2: Usilovná včielka - chromatické vlny
  • Lekcia 3: Cross Dance - postupné zvyšovanie tempa
  • Lekcia 4: Litle Star - nácvik pravidelného rytmu
  • Lekcia 5: Klop, klop pesnička - opakovacie znamienka

 

Krátka ukážka ... Litle Star - aktivácia Ľavej hemisféry

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

3. modul: Základné princípy muzikogramy 03

V treťom module sa naučíme päť známych jednoduchých pesničiek, kde si ukážeme ďalšie využitie muzikogramy.

  • Lekcia 1: Happy Birthday
  • Lekcia 2: Rolničky
  • Lekcia 3: Mexická pesnička
  • Lekcia 4: Rodina Adamsovcov
  • Lekcia 5: Ružový Panter

 

Krátka ukážka ... Ružový Panter - aktivácia Pravej hemisféry

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

4. modul: Klasická hudba 01

V štvrtom module sa zoznámite s piatimi známymi skladbami z klasickej hudby, kde sa ponoríte do nádherného hudobného sveta veľkých majstrov.

  • Lekcia 1: Giuseppe Verdi - Rigoletto - La donna e mobile
  • Lekcia 2: Johann Strauss - Tritsch-Tratsch-Polka
  • Lekcia 3: Wolfgang Amadeus Mozart - Turecký pochod
  • Lekcia 4: George Bizet - Les Toreadors - Opera Carmen
  • Lekcia 5: D. Tchaikovsky - Labutie jazero 1

 

Krátka ukážka ... Tritsch-Tratsch-Polka - aktivácia Ľavej hemisféry

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

5. modul: Klasická hudba 02

V piatom module na vás čakajú ďalšie veľkolepé diela, s prepojením grafických podkladov vám prinesú nádherný zážitok.

  • Lekcia 1: D. Tchaikovsky - Labutie jazero 2
  • Lekcia 2: Antonio Vivaldi - 4 ročné obdobia - jar
  • Lekcia 3: J.S.Bach - Menuet
  • Lekcia 4: Johann Strauss - Na krásnom modrom Dunaji
  • Lekcia 5: Hermann Necke - Žriebä

 

Krátka ukážka ... Na krásnom modrom Dunaji - aktivácia Pravej hemisféry

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

6. modul: Klasická hudba 03

V šiestom module vás určite potešia diela ako sú Can Can, Pre Elišku či osudová symfonia

  • Lekcia 1: Ludwig Van Beethoven - 5. symfonia - osudová
  • Lekcia 2: Amilcare Ponchielli - Tanec hodín
  • Lekcia 3: Ludwig Van Beethoven - Pre Elišku
  • Lekcia 4: Jacques Offenbach - Can Can
  • Lekcia 5: D. Tchaikovsky - Luskáčik

 

Krátka ukážka ... Can Can - aktivácia Ľavej hemisféry

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

V každom module nájdete:

  • 5 praktických a zrozumiteľných lekcií
  • spolu je to až 30 skladieb

V každej lekcii nájdete:

  • 2 videá pre aktiváciu pravej hemisféry
  • + PDF materiály
  • 2 videá pre aktiváciu ľavej hemisféry
  • + PDF materiály

Online klub Muzikograma - spoznaj hudbu srdcom vznikol za jediným účelom:

Zlepšiť deťom kvalitu života

  • pozornosť detí sa zvýši na 100%
  • deti objavia nový svet zvuku
  • naučia sa pozorne počúvať a sluchovo rozlišovať rozdiely melódií
  • začnú používať vizuálne vnímanie na zlepšenie hudobného vnímania
  • zlepší sa im sluch a začnú si viac vychutnávať hudbu
  • prejaví sa u nich záujem o klasickú hudbu
  • precítia hudbu do hĺbky a objavia v nej krásu, ktorú doteraz nevideli

a navyše sa im zlepší:

  • fungovanie mozgu
  • sústredenosť
  • myslenie
  • rečové schopnosti
  • motorické zručnosti
  • rovnováha
  • kreativita, predstavivosť a intuícia

Obsah online klubu v kocke

  • 30 skladieb
  • 60 videí pre pravú hemisféru
  • + PDF materiály
  • 60 videí pre ľavú hemisféru
  • + PDF materiály

Po absolvovaní Muzikogramy budete presne vedieť ako deti zaujať a vaše hodiny sa stanú presne také, po akých ste túžili.  

Referencie:

Projekt Muzikograma deti z našej MŠ pozitívne oslovil, podnecoval detskú aktivitu, pozornosť aj tvorivé schopnosti. Pri každej časti projektu prežívali emocionálny zážitok z hudby, ktorej výber bol zaujímavý, rôznorodý a vhodný pre deti. Prirodzene deti boli na začiatku každej časti projektu oboznámení s obsahom a cieľom. Veľmi radi počúvali rôzne žánre melódií. Počúvanie skladieb z vážnej hudby vnímali emocionálne a zároveň v nich počuli rôzne hudobné nástroje, ktoré spoznávali pred tým aj vizuálne. Projekt obohatil hudobnú oblasť deti o rytmické cítenie, pulz, melódiu, ktoré sú základné hudobno- vyjadrovacie prostriedky. Zaujímavým momentom pre deti bola citlivosť pre tempo, rytmus v spojení používania pohybu pravou rukou a ukazovákom, napodobňovali pohyb z IT a dokonca niektoré deti neplánovane zapájali spontánny pohyb celého tela. Nakoľko naša MŠ má všetky triedy heterogénne, deti od 3-6 rokov, som spozorovala prirodzený záujem detí o projekt, ale aj individuálnu časovú pozornosť detí od 3 do 6 rokov. Váš vhodný a zaujímavý výber skladieb a piesní som využívala a rozvíjala aj v iných oblastiach hudobnej kultúry. Aplikovala som ich na počúvanie, rytmizovanie na rytmických nástrojoch, spievanie, tancovanie a dokonca na vytvorenie jednoduchých choreografií detských tancov. Mňa osobne Váš projekt obohatil z hľadiska kognitívneho, emocionálneho, pohybového, sociálneho, motivačného, tvorivého, diagnostického, terapeutického, experimentálneho. Obohatil môj zásobník skladieb a piesní. Veľká vďaka Vám, ďakujem. Prajem Vám veľa síl do ďalších úžasných tvorivých hudobných projektov.
S úctou Dana Harvanováriaditeľka MŠ Park Angelinum 7, Košice - Staré Mesto
Projekt Muzikograma vnímam veľmi pozitívne. Zaujal ma na prvé pozretie, resp. počutie. Moduly sú spracované jednoducho a prehľadne. Veľmi sa mi páči, že ponúka výber možností ( napr. pomalšie prehratie, vytlačenie PDF). Rýchle sa v nich dá orientovať a za prínos pokladám, že cvičenia sú zamerané na lepšie prepájanie mozgových hemisfér. Muzikograma sa dá využiť pre všetky vekové skupiny našich žiakov nielen na hodinách hudobnej výchovy, ale pomôže aj našej špeciálnej pedagogičke pri práci so žiakmi, ktorí majú poruchy učenia a problémy s koncentráciou. Zábavnou formou môžu precvičovať svoj mozog. Ďakujeme.
S pozdravom PaedDr.Silvia Hlavačková,riaditeľka ZŠ Komenského č.21, Nesvady
Projekt Muzikograma je z môjho pohľadu úžasná myšlienka a pomoc pre pedagógov. Nie všetci sme znalci hudobníci a práve toto je pomôcka ako pracovať s hudbou, ako ju deťom ukázať, priblížiť. Úžasné je pre mňa prepojenie s rukou, práca s grafomotorikou. S klasickou hudbou sa v materských školách pracuje veľmi málo a je to škoda a preto som za tento projekt vďačná. Odozva zo strany detí je úžasná, baví ich to a dokážu byť sústredené dlhšie ako som čakala. Samé deti si túto aktivitu pýtajú. Hovorím z mojej skúsenosti, kde pracujem s deťmi 5-6 ročnými. Pracovať sme začali najprv opatrne, nevytlačila som deťom pracovné listy, hudbu sme najprv počúvali, potom sme pridali ruku, kreslením vo vzduchu, potom na koberci. Teraz už majú deti vytlačené listy, ktoré som im zalaminovala, kreslia prstom a chcem pridať zmývateľnú fixku. Veľká výzva pre deti je zapojenie ľavej ruky. Lateralita je tiež problémová téma a tento projekt som prepojila aj ako prácu s lateralitou. Na zadnú stranu pracovného listu som im nalepila buď pravú, alebo ľavú ruku, aby si vedeli vybrať ten správny list. Ruky majú farebné, takže pracujeme aj s utvrdením sa v znalosti farieb.Som veľmi rada, že prostredníctvom hudby rozvíjam tak široko spektrálne naše deti. Ďakujem.
S pozdravom Martina Horváthováriaditeľka Mš Ladislava Sáru č.3, Bratislava