Projekt Muzikograma deti z našej MŠ pozitívne oslovil, podnecoval detskú aktivitu, pozornosť aj tvorivé schopnosti. Pri každej časti projektu prežívali emocionálny zážitok z hudby, ktorej výber bol zaujímavý, rôznorodý a vhodný pre deti. Prirodzene deti boli na začiatku každej časti projektu oboznámení s obsahom a cieľom. Veľmi radi počúvali rôzne žánre melódií. Počúvanie skladieb z vážnej hudby vnímali emocionálne a zároveň v nich počuli rôzne hudobné nástroje, ktoré spoznávali pred tým aj vizuálne. Projekt obohatil hudobnú oblasť deti o rytmické cítenie, pulz, melódiu, ktoré sú základné hudobno- vyjadrovacie prostriedky. Zaujímavým momentom pre deti bola citlivosť pre tempo, rytmus v spojení používania pohybu pravou rukou a ukazovákom, napodobňovali pohyb z IT a dokonca niektoré deti neplánovane zapájali spontánny pohyb celého tela. Nakoľko naša MŠ má všetky triedy heterogénne, deti od 3-6 rokov, som spozorovala prirodzený záujem detí o projekt, ale aj individuálnu časovú pozornosť detí od 3 do 6 rokov. Váš vhodný a zaujímavý výber skladieb a piesní som využívala a rozvíjala aj v iných oblastiach hudobnej kultúry. Aplikovala som ich na počúvanie, rytmizovanie na rytmických nástrojoch, spievanie, tancovanie a dokonca na vytvorenie jednoduchých choreografií detských tancov. Mňa osobne Váš projekt obohatil z hľadiska kognitívneho, emocionálneho, pohybového, sociálneho, motivačného, tvorivého, diagnostického, terapeutického, experimentálneho. Obohatil môj zásobník skladieb a piesní. Veľká vďaka Vám, ďakujem. Prajem Vám veľa síl do ďalších úžasných tvorivých hudobných projektov.
S úctou Dana Harvanováriaditeľka MŠ Park Angelinum 7, Košice - Staré Mesto
Projekt Muzikograma vnímam veľmi pozitívne. Zaujal ma na prvé pozretie, resp. počutie. Moduly sú spracované jednoducho a prehľadne. Veľmi sa mi páči, že ponúka výber možností ( napr. pomalšie prehratie, vytlačenie PDF). Rýchle sa v nich dá orientovať a za prínos pokladám, že cvičenia sú zamerané na lepšie prepájanie mozgových hemisfér. Muzikograma sa dá využiť pre všetky vekové skupiny našich žiakov nielen na hodinách hudobnej výchovy, ale pomôže aj našej špeciálnej pedagogičke pri práci so žiakmi, ktorí majú poruchy učenia a problémy s koncentráciou. Zábavnou formou môžu precvičovať svoj mozog. Ďakujeme.
S pozdravom PaedDr.Silvia Hlavačková,riaditeľka ZŠ Komenského č.21, Nesvady
Projekt Muzikograma je z môjho pohľadu úžasná myšlienka a pomoc pre pedagógov. Nie všetci sme znalci hudobníci a práve toto je pomôcka ako pracovať s hudbou, ako ju deťom ukázať, priblížiť. Úžasné je pre mňa prepojenie s rukou, práca s grafomotorikou. S klasickou hudbou sa v materských školách pracuje veľmi málo a je to škoda a preto som za tento projekt vďačná. Odozva zo strany detí je úžasná, baví ich to a dokážu byť sústredené dlhšie ako som čakala. Samé deti si túto aktivitu pýtajú. Hovorím z mojej skúsenosti, kde pracujem s deťmi 5-6 ročnými. Pracovať sme začali najprv opatrne, nevytlačila som deťom pracovné listy, hudbu sme najprv počúvali, potom sme pridali ruku, kreslením vo vzduchu, potom na koberci. Teraz už majú deti vytlačené listy, ktoré som im zalaminovala, kreslia prstom a chcem pridať zmývateľnú fixku. Veľká výzva pre deti je zapojenie ľavej ruky. Lateralita je tiež problémová téma a tento projekt som prepojila aj ako prácu s lateralitou. Na zadnú stranu pracovného listu som im nalepila buď pravú, alebo ľavú ruku, aby si vedeli vybrať ten správny list. Ruky majú farebné, takže pracujeme aj s utvrdením sa v znalosti farieb.Som veľmi rada, že prostredníctvom hudby rozvíjam tak široko spektrálne naše deti. Ďakujem.
S pozdravom Martina Horváthováriaditeľka Mš Ladislava Sáru č.3, Bratislava
Sme veľmi rady, že sme sa v rámci našej pedagogickej činnosti stretli práve s vaším projektom Muzikograma. Pretože vnímame u detí veľký záujem o prácu s muzikogramou, taktiež nemôžem nespomenúť to, aký vplyv na rozvoj ich osobnosti má muzikograma. Hudbu ako takú považujeme za neoddeliteľnú súčasť nášho výchovno-vzdelávacieho pôsobenia. A vďaka muzikograme dokážeme deťom poskytnúť teoretické vedomosti skrze ich vlastnú činnosť a najmä vlastnú skúsenosť s hudbou a jej komponentami (tónmi, rytmus...) Vďaka vnímaniu hudby a jej časti (hudobných diel) dokážeme ľahšie a zaujímavejšie u detí rozvíjať motoriku potrebnú na budúce využitie pri písaní. Ďalej prostredníctvom práce s muzikogramou u detí dokážeme formovať a rozvíjať ich pozornosť a najmä vďaka hudobnej pamäti je výrazne podporená a ovplyvnená pamäť ako taká a jej funkcie. Ďakujeme Vám, za vašu prácu a tvorbu, ktorá nám učiteľom pomáha zefektívňovať a oživovať našu pedagogickú prácu. S pozdravom
Júlia Žilincovápoverená riadením Materská škola sv. Filipa Neriho Zlatohorská 18, Bratislava

Aké sú ohlasy na výukový program SMILLINGO:

Váš výukový program úspešne využívame už tretí rok. Je fantastický! Učiteľky si ho pochvaľujú. prácu s ním sme analyzovali aj na metodickom združení. Čo viac dodať? Prajem veľa pozitívnych ohlasov!
S pozdravom Bc. Slávka Lukáčová  riaditeľka MŠ Važecká 18, Prešov
Program SMILLINGO funguje tak ako ste opísali v ponuke. Deti s ním dokážu bez problémov pracovať a baví ich. Rozhodne je to veľmi dobrý program rozširujúci možnosti detí v oblasti hudobnej výchovy.
S pozdravom Iveta Gerbáčováriaditeľka MŠ Sklabiná
Smillingo je výborný výukový program. Často je využívaný na hodinách HV na prvom stupni a v ŠKD. Pomocou farebných kláves majú žiaci možnosť naučiť sa základné pesničky, rozvíjajú slovnú zásobu, pozornosť, hravou formou získavajú lásku k hudbe, k spevu a hre na hudobných nástrojoch, pomocou smajlíkov chápu dĺžku nôt. Pri mladších deťom a deťom s poruchami je často využívaný pri rozpoznávaní farieb, počítaní, ukľudnení a zaujatí pozornosti. Je pestrou obmenou a zatraktívňuje hodiny.
S pozdravom Bc. Anna Kidalová
Program SMILLINGO na interaktívnu tabuľu je výborný. Vedie deti k tomu, aby okrem melodického hrania, rozvíjajúceho intonáciu, pochopili aj rytmiku, dĺžku nôt, rýchlosť. Deti majú oň sami záujem a dožadujú sa ho. Nezanedbateľná je aj možnosť využitia na viacerých PC bez obmedzenia. Najviac sú u nás využívané slovenské piesne a niektoré známe anglické. Program doporučujem pre skvalitnenie hudobného vnímania a zefektívnenie pedagogickej praxe.Srdečne Vás pozdravujem a prajem veľa ďalších nápadov
Mgr. Janka Babálová,riaditeľka MŠ Soblahovská 22, Trenčín
S programom SMILLINGO sme veľmi spokojné. Deti sa vždy tešia keď ho zapíname. Radi hrajú, spievajú, poznávajú nové melódie, cvičia si pohotové reakcie. Zatiaľ funguje všetko ako má:) Ďakujeme.
S pozdravom Mgr. Jana Kováčováriaditeľka MŠ Moldavská 23, Košice

Čo hovoria o hudobnom výchovnom koncerte na plechové dychové nástroje pani riaditeľky v Mš:

Vysoko si ceníme hudobné predstavenie p. Ondrejku. Dôkladné spracovanie predvedenia všetkých hudobných nástrojov bolo podčiarknuté adekvátnym prístupom k deťom predškolského veku. Doporučujem všetkým, ktorí majú záujem o rozvíjanie hudobného zamerania a poznania hudobných nástrojov.
MŠ Soblahovská Trenčín
Ďakujem za krásne strávenú hodinu, ktorá bola poučná, zábavná. Deti sa nenudili, naopak - zabávali a zapájali sa. Ako hudobníčka som sa veľmi takémuto vystúpeniu potešila a budem Vás odporúčať ďalším škôlkám, aby mali tiež taký zážitok ako my. Ďakujeme a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu.
MŠ Neporadza
V tento deň sa uskutočnilo v našej MŠ krásne hudobné predstavenie. Nielen deti, ale tiež pani učiteľky boli milo prekvapené prístupom pána hudobníka - bolo až pedagogické, veku primerané, deti boli veselé, aktívne. Koncert bol poučný a zanechal v nás pekné zážitky. Deti si zaspievali, zahrali, radíme to do zážitkového učenia. Ďakujeme pekne a už teraz sa tešíme na ďalšie stretnutie. Vďačné deti a pani učiteľky.
MŠ Drahovce
Naša MŠ bola plná očakávaní, keďže ste boli u nás prvý krát. A dopadlo to nad naše očakávania. Výborná spolupráca a zapájanie detí. Veľmi vtipné, zábavné. Deti boli neustále motivované a aktivované. No proste super. Modernou a hravou formou deti učiť láske k hudbe a k tradičnému hudobnému nástroju. Ďakujeme veľmi pekne za veselé a zábavné dopoludnie. Bol to pre nás relax a určite sa tešíme na naše ďalšie stretnutie.
MŠ Dežerice
Vystúpenie p. Ondrejku sme uvítali s veľkým nadšením, na základe odporúčaní pani učiteliek z internetu. My, ako jednotriedna MŠ sme často odmietnutí pre malý počet detí a boli sme radi, že pán k nám prišiel s takýmto krásnym vstúpením. Deti s ním s radosťou spolupracovali. Množstvo dychových nástrojov ich veľmi zaujalo. Deťom sa vystúpenie veľmi páčilo, tešíme sa s nimi na ďalšie stretnutie. Vystúpenie vrele odporúčame aj ostatným mš.
MŠ Hoste